بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین

۶ نکته‌ی پایه‌ای برای شروع تبلیغات که باید رعایت کنیم

برای شروع هر کاری بهتر است اصول آن را بشناسیم و از آن اصول تبعیت کنیم تا بتوانیم نتیجه‌ی دل‌خواه خود را بگیریم.  یا با شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ آموزش هایی در این زمینه ببینیم . ساخت کمپین‌های تبلیغاتی نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در این مقاله نکاتی را برای شروع تبلیغات آنلاین در یکتانت به شما یادآور می‌شویم که با استفاده از آن‌ها بتوانید تبلیغات خود را هرچه کارآمدتر اجرا کنید.



۱. انتخاب درست نوع کمپین: 

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام ساخت کمپین‌های تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد، انتخاب درست نوع کمپین است. بسته به اهدافی که کسب‌وکار شما دنبال می‌کند می‌بایست از کمپین‌های متناسب استفاده کنید. همه این ها را می توانید در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال آموزش ببنید



برای مثال از کمپین‌های همسان برای افزایش ترافیک، جمع‌آوری لید و نصب اپ، از کمپین‌های بنری و ویدئویی برای افزایش آگاهی از برند و دیده شدن، از کمپین‌های ریتارگتینگ برای افزایش فروش و بازگشت مشتریان و از کمپین‌های پوش به جای پیامک و با هدف نصب اپلیکیشن و جمع‌آوری لید استفاده می‌شود. البته در کنار تمام این موارد لازم است توجه کنید که برخی اهداف مانند برندینگ در کوتاه مدت میسر نمی‌شوند و برای تحقق نیازمند زمان هستند.



گاهی بهتر است باتوجه به نوع کسب‌وکار و مخاطبانتان به جای کمپین‌های عادی، از کمپین‌های هدفمند استفاده کنید.



برای مثال اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که در حوزه‌ی فروش لوازم کودک فعالیت می‌کند و به دنبال افزایش ترافیک است، می‌توانید به جای استفاده از تبلیغات همسان عادی، از تبلیغات همسان هدفمند رفتارمحور با سگمنت «والدین کودکان خردسال» استفاده کنید و از این طریق مخاطب مربوط به کسب‌وکار خود را هدف گیری نمایید. یا در دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنید.



 همچنین گاهی نیاز است برای افزایش کیفیت ترافیک ورودی یا علل دیگر گروه نمایش‌دهنده ایجاد کرده و پخش تبلیغات را به سایت‌های انتخابی محدود کنید.



۲. تفکیک کمپین‌های موبایل و دسکتاپ

به سه دلیل توصیه می‌کنیم هنگام شروع تبلیغات، کمپین‌های موبایل و دسکتاپ را از یکدیگر جدا کنید:



بـه دلیـل کمتـر بـودن کاربـران دسکتاپ رقابت در این دستگاه‌ نسـبت بـه موبایـل بیشـتر است و هزینه‌ی کلیک هم بالاتر است.

جایگاه‌های تبلیغاتی ایـن دو نوع دستگاه و رفتار کاربران نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

جدا کردن کمپین‌ها به رصد راحت‌تر ترافیک ورودی نیز کمک می‌کند.

۳. استفاده از عکس و تیتر مناسب برای آیتم‌های تبلیغاتی

 برای طراحی تبلیغات می‌بایست چند نکته را مدنظر قرار دهید:



سعی کنید درون تصویری که برای تبلیغات بارگذاری می‌کنید از متن استفاده نکنید.

تصویر تا حد امکان واضح و کیفیت آن مطلوب باشد

برای تصویرتان کپشن مناسب انتخاب کنید. طول کپشن برای تبلیغات همسان حداکثر ۶۶ کاراکتر و تعداد بهینه‌ی آن ۵۵ کاراکتر است. (با استفاده از تعداد کاراکتر بهینه می‌توانید مطمئن شوید که عنوان تبلیغ در همه‌ی سایت‌ها به درستی نمایش داده می‌شود)

پیشنهاد ما این است که هر از چندی تبلیغات جدید به کمپین‌های خود اضافه کنید تا به مرور زمان جذابیت تبلیغات از دست نرود و نرخ CTR (نسبت کلیک به نمایش) افت نکند.

برای آشنایی با نحوه‌ی ساخت آیتم‌های تبلیغاتی می‌توانید مقالات ۲۰ نکته برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی و ۸ نکته درباره‌ی عکس تبلیغاتی اثر گذار را مطالعه کنید. همچنین شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ



جدول مشخصات عکس و تیتر مناسب برای آیتم‌های تبلیغاتی

۴. توجه به ظرفیت نمایش هنگام اعمال محدودیت

هنگام ساخت کمپین و انجام اقداماتی مانند انتخاب گروه نمایش‌دهنده، اعمال محدودیت جغرافیایی و محدودیت زمانی حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که این تغییرات موجب محدودتر شدن دایره‌ی مخاطبان تبلیغات شما شده و نمایش آیتم‌های تبلیغاتی شما را کاهش می‌دهد امـا هم‌زمـان می‌تواند شما را بـه مخاطبین هدف خود نزدیک‌تر کرده و اجرای تبلیغات را موثرتر کند (در صورتی که شناخت کافی از رفتار مخاطب هدف خود داشته باشید)



توجه کنید که اعمال محدودیت‌های غیرضروری و اضافی می‌تواند با کاهش میزان نمایش تبلیغاتتان، شرایط رقابـت را برای شما دشـوار کند و پس از آن برای این کاهش، مجبور به افزایش قیمت کلیک شوید. همچنین دقت داشته باشید در صورتی که برای محل نمایش، گزینه‌ی داخل ایران را انتخاب کنید، مخاطبانی را که از ابزار تغییر آی‌پی استفاده می‌کنند از دست می‌دهید؛ بنابراین اگر نیاز به اعمال این محدودیت ندارید و سایت شما با ابزار تغییر آی‌پی سازگار است گزینه‌ی همه‌ی کشورها را انتخاب کنید.



درصورت ساخت کمپین‌های کلیدواژه‌ای حتما به میزان ظرفیت نمایش کلیدواژه‌های انتخابی توجه کنید و اگر مجموع ظرفیت نمایش واژه‌های انتخابی شما کمتر از ۱ میلیون نمایش است سعی کنید با افزایش تعداد واژه‌های مرتبط، میزان نمایش خود را افزایش دهید.



درخصوص کمپین‌های ریتارگتینگ نیز توجه به جامعه‌ی مخاطبانی که برای هدف‌گیری مجدد درنظر گرفته‌اید ضروری است.(اگر جامعه هدف محدودی را انتخاب کنید ظرفیت نمایش شما به شدت کاهش می‌یابد و درنتیجه کمین ریتارگتینگ خوب نمایش و کلیک نمی‌گیرد؛ پس درصورتی که میزان ترافیک ورودی سایت شما کم است از سایر کانال‌ها برای جذب مخاطب به سایت استفاده کنید و بعد این مخاطبان بالقوه را با استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ به سایت برگردانید و بالفعلشان کنید.)



۵. انتخاب قیمت مناسب

قیمت کلیک برای هر نوع کمپین یک بازه‌ی مشخص دارد  که در جدول زیر برای شما آورده‌ایم.



قیمت کلیک یکی از موارد مهم در شانس نمایش شماست. در واقع شانس نمایش از حاصل‌ضرب دو آیتم قیمت کلیک و CTR (نسبت کلیک به نمایش) به‌دست می‌آید. هر چقدر این حاصل‌ضرب عدد بزرگ‌تری باشد، شانس نمایش شما بیشتر است. اگر هنگام ساخت کمپین تصوری نسبت به قیمت کلیکی که باید قرار دهید ندارید، پیشنهاد پنل را بپذیرید و در ادامه باتوجه به میزان پر شدن بودجه‌ی روزانه و همینطور ctr تبلیغات قیمت را کاهش و یا افزایش دهید. (کمپین خود را بهینه‌سازی کنید)



۶. استفاده از گروه مخاطب برای کمپین‌های ریتارگتینگ

با ساخت تگ‌های مختلف می‌توانید کاربران خود را به دسته‌های (Segment) مختلف تقسیم کنید. به طور مثال اگر یک وب‌سایت فروشگاهی هستید، می‌توانید برای بخش‌های مختلف مانند زنانه، مردانه، بچگانه و … تگ بسازید، یا اگر برای مثال یک وب‌سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما هستید، می‌توانید برای صفحات پروازهای داخلی و خارجی خود تگ‌های جداگانه بسازید و پس از آن با استفاده از این تگ‌ها اقدام به ساخت گروه مخاطب کنید تا هر دسته‌بندی را با تبلیغات شخصی‌سازی شده مجددا هدف بگیرید.



علاوه ‌بر دسته‌بندی از لحاظ موضوعی، می‌توانید کاربران خود را بر اساس نوع تعاملشان با وب‌سایت‌ خود نیزدسته‌بندی کنید. به طور مثال، می‌توانید برای سبد خرید خود یک تگ بسازید و کسانی که کالاهای شما را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند با پیشنهادات مختلفی ریتارگت و هدف‌گیری مجدد کنید.



اگر محصول یا خدمتی را می‌فروشید پیشنهاد ما این است که حتما تگ خرید موفق را بسازید تا بتوانید کمپین‌ها را براساس رخداد این تگ بررسی و ارزیابی کنید.



با استفاده از گروه مخاطب می‌توانید از تبلیغات شخصی‌سازی شده متناسب با اقدامات کاربران استفاده کنید. برای مثال می‌توانید افرادی را که محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند ولی خرید خود را نهایی نکرده و پرداخت انجام نداده‌اند، با ارائه‌ی یک کد تخفیف مجددا هدف‌گیری کنید و به سایت برگردانید تا خرید خود را تکمیل کنند. برای یادگیری بیشتر شرکت در بهترین دوره بازاریابی دیجیتال پیشنهاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد